Vogue

Showing 9 posts tagged Vogue


In February, Vogue magazine published, for the benefit of its 11.7 million readers, an article titled “A Rose in the Desert" about the first lady of Syria. Asma al-Assad has British roots, wears designer fashion, worked for years in banking, and is married to the dictator Bashar al-Assad, whose regime has killed over 5,000 civilians and hundreds of children this year. The glowing article praised the Assads as a “wildly democratic” family-focused couple who vacation in Europe, foster Christianity, are at ease with American celebrities, made theirs the “safest country in the Middle East,” and want to give Syria a “brand essence.”Vogue's editors defended the controversial article as “a way of opening a window into this world a little bit,” conceding only that Assad’s Syria is “not as secular as we might like.” A senior editor responsible for the story told me the magazine stood by it. A few weeks later, the article and all references to it were removed from Vogue’s website without explanation. In August, The Hillreported that U.S. lobbying firm Brown Lloyd James had been paid $5,000 per month by the Syrian government to arrange for and manage the Vogue article.

You can read this article in full here, and the only remaining online version of the original Vogue article can be found here.  High-res

In February, Vogue magazine published, for the benefit of its 11.7 million readers, an article titled “A Rose in the Desert" about the first lady of Syria. Asma al-Assad has British roots, wears designer fashion, worked for years in banking, and is married to the dictator Bashar al-Assad, whose regime has killed over 5,000 civilians and hundreds of children this year. The glowing article praised the Assads as a “wildly democratic” family-focused couple who vacation in Europe, foster Christianity, are at ease with American celebrities, made theirs the “safest country in the Middle East,” and want to give Syria a “brand essence.”

Vogue's editors defended the controversial article as “a way of opening a window into this world a little bit,” conceding only that Assad’s Syria is “not as secular as we might like.” A senior editor responsible for the story told me the magazine stood by it. A few weeks later, the article and all references to it were removed from Vogue’s website without explanation. In August, The Hillreported that U.S. lobbying firm Brown Lloyd James had been paid $5,000 per month by the Syrian government to arrange for and manage the Vogue article.

You can read this article in full here, and the only remaining online version of the original Vogue article can be found here.